Kviečiame nemokamai pasitikrinti dėl hepatito C

Nors medicina sparčiai žengia į priekį, hepatitas C ir toliau išlieka vienu labiausiai nesuvaldytų infekcinių susirgimų. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, kasmet nustatoma 3 – 4 milijonai naujų hepatito C susirgimo atvejų. Iki 85 proc. žmonių, užsikrėtusių hepatito C virusu, suserga lėtiniu hepatitu C (jei liga trunka ilgiau kaip 6 mėnesius). Po 20 metų nuo užsikrėtimo, 20 proc. sergančiųjų išsivysto kepenų cirozė. 1 – 4 proc. užsikrėtusiųjų arba sirgusiųjų kasmet diagnozuojamas kepenų vėžys. Lėtinis hepatitas C yra dažniausia kepenų transplantacijos priežastis JAV ir Europoje.
Užsikrėtus hepatito C virusu, didžiausia jo koncentracija nustatoma kraujyje, retai aptinkama kituose organizmo skysčiuose – spermoje, makšties išskyrose, žaizdos eksudate, seilėse, išmatose, tiesiosios žarnos gleivinėje ir kt. Imlumas virusiniam hepatitui C yra visuotinas, o tai reiškia, kad visi gali užsikrėsti šiuo virusu. Skiepų nuo hepatito C viruso nėra.
Užkirsti kelią tokiems atvejams arba bent jau sumažinti tokių ligonių skaičių leidžia laiku atliktas anti-HCV testas.
Anti-HCV testas su gydytojo siuntimu nemokamai atliekamas žmonėms, gimusiems 1945–1994 m. ir nepriskiriamiems rizikos grupei.

Tyrimas neatliekamas, jei pacientui jau buvo nustatytas teigiamas šio testo rezultatas.
Pasitikrinti dėl hepatito C rekomenduojama visiems, kuriems iki 1993 m. buvo perpiltas kraujas ar kraujo produktai, atliktos chirurginės operacijos ar invazinės procedūros. Taip pat sergantiems hemofilija ir kitomis kraujo ligomis, organų, audinių ir kraujo donorams, asmenims, patyrusiems organų transplantaciją, infekuotiems ŽIV ar turėjusiems daug lytinių partnerių.
Šeimos nariams, jei kam nors iš šeimos buvo diagnozuotas virusinis hepatitas C, nėščiosioms ir medicinos įstaigų darbuotojams taip pat rekomenduojama pasitikrinti dėl hepatito C.
Dėl siuntimo atlikti anti-HCV testą reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją.

Pašvitinio g. 21, LT- 84152 Joniškis

Registratūra